Menu

Arama Yapın

MARKA VE PATENT VEKİLLİĞİ SINAVINA HAZIRLIK EĞİTİMLERİNİ İNCELE!

Menu

Bu kitap, e-kitap formatında olduğu için 0,45 ağaç kesilmekten kurtarılmıştır.

E-Kitaplar

Fikrî Mülkiyet Ve Arabuluculuk

  • Yayınevi: Aristo Yayınevi
  • Yazar: Av. İhsan BERKHAN
  • Sayfa Sayısı: 62
  • Yayın Tarihi: 01.09.2019
  • Baskı: 1
  • Tür: E-kitap
  • Basılı Olsaydı Fiyatı: 40,00
40,00 TL
16,00 TL

Bu kitap 1987 kez incelendi; 169 adet satıldı.

Kategoriler: Arabuluculuk Hukuku, Bütün Hukuk Kitapları

Somut, elle tutulur, gözle görünür, taşınır ya da taşınmaz mülkiyetin yanında, hatta onun üzerinde bir mülkiyet türü daha vardır ki, bu tür yeniliği, yaratıcılığı, akli ve fikri temsil eder, soyuttur. Her ne kadar, marka, patent, tasarım, coğrafi işaret gibi sınai alanda, telif hakları gibi fikri alanda yer alsa da bu hakların ortak adı fikri mülkiyet haklarıdır. Bir insanın, bir şirketin, bir ülkenin sahip olduğu maddi mülkiyetin bir sınırı vardır; ancak, fikri mülkiyetin sınırı yoktur. Toplumlar buluşlara yeniliklere ne kadar çok önem verir, teşvik eder, yatırım yapar, destekler ise, insanın ve ülkenin gelişimi o oranda mümkün olabilir. Çünkü, artık ülkelerin gelişmişlik düzeyini belirleyen bu fikri mülkiyetin zenginliğidir.

Sanayi ve ticaret geliştikçe, insanlar ve ülkeler arasındaki ilişkiler arttıkça, uyuşmazlıklar da çeşitlenmektedir. Klasik yargı yolunun ihtiyacı tam olarak karşılayamadığı, bu nedenle alternatif uyuşmazlık çözüm yollarının çeşitlendiği ve güçlendiği gözlemlenmektedir. Arabuluculuk, bu çözüm yolları arasında, hızlı ve ekonomik olanıdır. Ancak, bu kurumun başarıya ulaşması için adalete erişimde yargıya güven yanında uzlaşı kültürü bakımından gelişmişlik de önem arz etmektedir.

10 Ocak 2017'de yürürlüğe giren 6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu ve ilgili yönetmelik; 22 Haziran 2013'de yürürlüğe giren 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu ve ilgili yönetmelik; işçi işveren uyuşmazlıklarında dava şartı arabuluculuk düzenlemesini içeren ve 1 Ocak 2018 tarihinde dava şartı arabuluculuk maddeleri yürürlüğe giren 7036 Sayılı İş Mahkemeleri Kanunu; 1 Ocak 2019'da ticari uyuşmazlıklarda dava şartı maddeleri yürürlüğe giren 7155 Sayılı Kanun ve bu kanunun değişiklik ve madde ilavesi yaptığı 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanununu, 6100 Sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu ve ilgili tüm mevzuatı birlikte değerlendirdiğimizde fikri mülkiyet ve arabuluculuk konularının birbiriyle ilgili, iç içe geçmiş konular olduğu da görülecektir.

Fikri mülkiyet alanındaki zenginlik ile alternatif uyuşmazlık çözüm yolları bakımından zenginlik, o ülkenin ve bireylerin de zenginliği demektir. Elinizdeki bu kitapçık, fikri mülkiyet ve arabuluculuk konularının entegre ele alınması anlayışına ve fikri mülkiyet ve alternatif uyuşmazlık çözüm yollarındaki zenginliğe bir nebze ışık tutacak ise, kitapçığın yazarı olarak mutlu olacağım.

Av. İhsan BERKHAN

  • Eğitim Sayısı 0
  • E-Kitap Sayısı 7
  • Eğitim Alan Kişi Sayısı 0
  • E-Kitap Alan Kişi Sayısı 0

Eğitmen Hakkında

1965 yılında Kahramanmaraş’ın Göksun ilçesinde doğdu.


1990 Yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu.


1991 yılında İstanbul Barosu’na 17687 sicil no. İle kayıtlı olarak serbest avukatlığa başladı. 2003-2005 yıllarında, İstanbul Ticaret Üniversitesi ‘nde Uluslararası Ticaret ve Avrupa Birliği Hukuku dalında yüksek lisans yaptı. 2014 yılında Arabulucu (Sicil no: 1045), 2017 yılında da Uzlaştırmacı oldu.


İstanbul Barosu’nun bir kaç dönem Sirkeci ve Bakırköy Bölgesi Baro Temsilciliği görevlerini üstlendi. Halen Bakırköy Adalet Sarayı Arabuluculuk Merkezi Koordinatörlüğü görevini sürdürmektedir.


Marka ve patent vekilliği, sosyal güvenlik uzmanlığı, site ve iş merkezi yöneticiliği, Sınai Haklar alanında ceza ve hukuk bilirkişiliğinin yanısıra, İş Hukuku, Kat Mülkiyeti Hukuku, İş Güvenliği Hukuku, Şirketler Hukuku, Aile Hukuku, Kira Hukuku, İcra-İflas Hukuku , Fikri ve Sınai Haklar Hukuku başta olmak üzere birçok alanda avukat ve hukuk danışmanı olarak hizmet veriyor.
Birçok sivil toplum kuruluşunda yöneticilik yaptığı gibi, Arabuluculuk Gönüllüleri Derneği’nin de kurucu Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptı. CONSENSUS’ un kurucuları arasında yer aldı. Okan Üniversitesi GSF’ nde Öğretim Görevlisi olarak bulundu; fikri ve sınai haklar dersi verdi. Beykent Üniversitesi ve Altınbaş Üniversitesi’nde arabuluculuk eğitmeni olarak görev aldı.
Hakemli dergilerde yayımlanmış hukuki makaleleri (Marka Lisans Sözleşmeleri , Markanın Hükümsüzlüğü vb. ) bulunuyor.

Sosyal Medya


1965 yılında Kahramanmaraş’ın Göksun ilçesinde doğdu.


1990 Yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu.


1991 yılında İstanbul Barosu’na 17687 sicil no. İle kayıtlı olarak serbest avukatlığa başladı. 2003-2005 yıllarında, İstanbul Ticaret Üniversitesi ‘nde Uluslararası Ticaret ve Avrupa Birliği Hukuku dalında yüksek lisans yaptı. 2014 yılında Arabulucu (Sicil no: 1045), 2017 yılında da Uzlaştırmacı oldu.


İstanbul Barosu’nun bir kaç dönem Sirkeci ve Bakırköy Bölgesi Baro Temsilciliği görevlerini üstlendi. Halen Bakırköy Adalet Sarayı Arabuluculuk Merkezi Koordinatörlüğü görevini sürdürmektedir.


Marka ve patent vekilliği, sosyal güvenlik uzmanlığı, site ve iş merkezi yöneticiliği, Sınai Haklar alanında ceza ve hukuk bilirkişiliğinin yanısıra, İş Hukuku, Kat Mülkiyeti Hukuku, İş Güvenliği Hukuku, Şirketler Hukuku, Aile Hukuku, Kira Hukuku, İcra-İflas Hukuku , Fikri ve Sınai Haklar Hukuku başta olmak üzere birçok alanda avukat ve hukuk danışmanı olarak hizmet veriyor.
Birçok sivil toplum kuruluşunda yöneticilik yaptığı gibi, Arabuluculuk Gönüllüleri Derneği’nin de kurucu Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptı. CONSENSUS’ un kurucuları arasında yer aldı. Okan Üniversitesi GSF’ nde Öğretim Görevlisi olarak bulundu; fikri ve sınai haklar dersi verdi. Beykent Üniversitesi ve Altınbaş Üniversitesi’nde arabuluculuk eğitmeni olarak görev aldı.
Hakemli dergilerde yayımlanmış hukuki makaleleri (Marka Lisans Sözleşmeleri , Markanın Hükümsüzlüğü vb. ) bulunuyor.


FORMÜL:

 

Kitabın Sayfa Sayısı / 2 x 1000 / 69000 = 1000 adet basılan bir kitap için kesilen ağaç sayısı

 

 

Kağıt yapımında, genellikle iğne yapraklı ağaçlardan Ladin ve Çam ağaçları kullanılmaktadır. Çoğunluk çam ağacına aittir.

 

Dünya çapında her gün 80.000 ila 160.000 ağaç kesilmekte ve kağıt endüstrisinde kullanılmaktadır. Ormanlar yok edilmekte, küresel ölçekte iklim değişikliğine sebep olmaktadır.

 

Bir çam ağacının boyunu ortalama 18 m, yarıçapı da 15 cm eder. Bu durumda bir çam ağacı 1,2717 metreküptür. 0.0083 metreküp odun yaklaşık 4,5 kg gelir. Bu durumda 1,2717 metreküp odun yani bir ağaç 690 kg gelecektir.

 

Bir ağaçtan elde edilen kağıt, ağacın ağırlığının yarısı kadar etmektedir.

 

O halde, ortalama bir çam ağacı 690 kg ettiğine göre, elde edilecek kağıt 345 kg olacaktır.

 

Bir A4 beyaz kağıdın ağırlığı 5 gr etmektedir. Demek ki, bir ağaçtan 345000/5 = 69000 adet A4 yaprağı elde edilmektedir.

 

Günümüzde özellikle dijital kitap baskılarında, kitabın boyutu ne olursa olsun A4 boyutunda kağıt harcanmakta olup, kesime giren kısımları atılmaktadır.

 

Buraya kadar elde edilen verilerle şöyle bir formül çıkartılabilmektedir:

 

Kitabın sayfa sayısı / 2 = kitapta kullanılan kağıt yaprağı.

 

Her kitabın asgari 1000 adet basıldığı (ki ortalama çok daha yüksek çıkacaktır)

 

FORMÜL:

 

Kitabın Sayfa Sayısı / 2 x 1000 / 69000 = 1000 adet basılan bir kitap için kesilen ağaç sayısı

 

E-kitaplar geleceğimizi kurtaracak. Gelin e-kitapları daha çok sevelim, doğaya bir nebze olsun nefes verelim.

 

Peki basılı kitapların çevreye verdiği tahribat sadece ağaç ile mi sınırlı? Tabii ki hayır! Bir araştırmaya göre, Amerika Birleşik Devletlerinde hava kirliliğinin yüzde yirmisini kağıt fabrikaları oluşturuyor. Bununla birlikte havayla sınırlı kalmayıp su kirliliğine de büyük ölçüde neden oluyor. Zira kağıt, yapısı gereğince bol suya ihtiyaç duyar.

 

Modern tesislerde bile 1 ton kağıt üretebilmek için yaklaşık 50 ton su kirletilmektedir.

 

Artık karar sizin? E-kitap teknolojisi yokken elbette kitaplar ağaçlardan daha önemli idi. Zira, entelektüel hale gelen her birey doğayı korumak için fazladan çaba harcayabilecek bilince kavuşmuş olacaktı.

 

Ya şimdi? Tamamen zararsız bir teknoloji varken, hala zararlı nostaljik alışkanlıklarınıza devam mı etmek istiyorsunuz? Siz bilirsiniz…